Начало / Образователен център / Обучения
Алберт Айнщайн
ИНТЕЛЕКТ - способността на човек да мисли, да възприема и осъзнава дадена информация, както и да си служи с нея.
Курсът е създаден за да подготви учениците за настъпващите промени в изпитните варианти на НВО (Националното външно оценяване) в 7 клас, представени от МОН, които предвиждат добавяне на въпроси към теста по математика от природните науки, както и за успешно представяне на изпити, матури, олимпиади и др. Групите са с големина до 10 души. Учебният материал се поднася на интересен, лесен и разбираем език, подкрепен със съответните примери и експериментални задачи, съобразени с възрастовите особености на ученика. Този начин на преподаване осигурява качествено разбиране и дълготрайно усвояване.
За записване в курса, Моля попълнете формата за записване.
За да се запишете, използвайте формата за записване .
Курсът по немски език ниво - А2 е естествено продължение на ниво А1 за начинаещи, които започват да изучават немски като първи чужд език. Той съдържа разнообразни текстове и упражнения за трениране на четирите умения – четене, слушане, писане и разбиране. В основата стои практическата полза от езика като темите са ежедневни – „Моето училище“, „Хранителни навици“, „Забележителности в Германия, Австрия и Швейцария“ и др.
Граматиката надгражда основното ниво А1 като времена, глаголи с винителен и дателен падеж, главни и подчинени изречения, действителен и страдателен залог, рамка на изречението. Акцентът се поставя върху развитието на речта, водене на кратки диалози и разказване на ежедневни ситуации.
Учениците се учат да пишат кратки имейли, обяви, описания на снимки и илюстрации и да водят насочващи разговори.
Курсът за основно ниво на владеене на немския език (Grundstufe A2) се базира на учебното пособие A2 Studio 21 Kursbuch на Берлинското езиково училище HARTNACKSHULE BERLIN.
Информация за самото учебно пособие може да се получи на следния линк - https://www.hartnackschule-berlin.de/de/lernmittel
За да се запишете ползвайте формата за записване
Обучението по немски език на ниво В1 се ръководи от Европейската езикова рамка и учебните планове на Министерството на образованието и науката за ученици от 9 и 10 клас с интензивно изучаване на немски език. Лексиката и граматиката са продължение на ниво А2, но надградени с актуални теми от живота на младите хора, за да провокират и събудят интереса им към живота и културата на съучениците им в Германия, Австрия и Швейцария като на пример история, родинознание, музика, екология и медии.
Упражненията по граматика са насочени към надграждане и разширяване на знанията на ниво А2, например подчинени изречения, склонения на прилагателните, страдателен залог, конструкции на изреченията, фразеологизми, условно наклонение и др. Включени са стратегии и техники, които помагат при самостоятелното решаване на задачите. Чрез препратки към упражнения от ниво А2 се улесняват преговорът и затвърждаването на наученото. Специално внимание се обръща на разликите с български език, които водят до чести грешки.
Курсът за средно ниво на владеене на немския език (Mittelstufe B1) се базира на учебното пособие B1 Studio 21 Kursbuch на Берлинското езиково училище HARTNACKSHULE BERLIN.
Информация за самото учебно пособие може да се получи на следния линк - https://www.hartnackschule-berlin.de/de/lernmittel
За да се запишете ползвайте формата за записване
ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНТЪР „СБВ България“
ПРЕДЛАГА НА ВАШЕТО ВНИМАНИЕ
БЕЗПЛАТЕН КУРС
НА ТЕМА,
„ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ - КЪДЕ и ЗАЩО?"
Продължителност – 6 учебни часа
Начало - 09 март 2024 г.
Обект на разглеждане и дискутиране са следните теми:
- същност и структура на системата за висше образование;
- специалности и връзката им с професиите;
- технология и форми на обучение в образователната степен „Бакалавър“;
- висшите училища в България;
- образование в България или в чужбина;
- реализация;
- споделен академичен опит от лектора.
преподавател с 40-т годишен академичен стаж във висшите училища на България:
- Национален военен университет „Васил Левски“;
- Русенски университет „Ангел Кънчев“;
- Висше училище по телекомуникации и пощи - гр. София;
- Университет по библиотекознание и информационни технологии – гр. София;
- Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“.
Индивидуално самоосъзнат отговор на следните въпроси от страна на курсистите:
- Защо да уча?
- Какво да уча?
- Къде да уча?
- Как да уча?
За да се запишете ползвайте Формата за записване
Образователен Център „СБВ България“ - гр. Габрово, ул. „Константин Иречек“ №7, ет. 3
1) Формиране на групи
Поради ограничения капацитет на учебната зала (10 учебни места), записалите се кандидати по реда на тяхното записване ще бъдат обособени в групи. С първата група курсът стартира на 02.03.2024 г. /събота/, от 10:00 ч. Занятията с втората група ще се проведат на 03.03.2024 г. /неделя/, от 10:00 ч. С останалите групи, занятията ще са съответно следващите съботи и недели от 10:00 ч.
Всички записали се, на посочения от тях e-mail ще получат информация за съответната им група, датата и часа за провеждане на курса.
2) Организация на учебния процес
Продължителността на курса е 6 /шест/ академични часа по 45 минути всеки, обединени по двойки със следния учебен разпис:
3) С оглед ефективното използване на учебните места и разчитайки на отговорността на всеки записал се, целесъобразно е неговото присъствие. В случай на невъзможност, МОЛБАТА ни е, своевременно да бъдем информирани, с цел – допълване на групата.
А. Айнщайн
ПРОФЕСИЯ (използва се и терминът професионална квалификация) – съвкупност от знания и умения, необходими за упражняване на определен вид трудова дейност.
СПЕЦИАЛНОСТ – съвкупност от знания и умения за конкретен вид трудова дейност. Една професия може да включва няколко специалности. Специалността се придобива в съответни учебни заведения. Някои професии могат да се овладеят и само чрез практика.
РАБОТА – конкретната длъжност (работното място), което човек заема, конкретните дейности, които извършва, и за които получава възнаграждение/заплата.
√ Наименованията на професията (специалността) и работата може да съвпадат, но може и да са различни.
√ С една и съща професия (специалност) обикновено може да се извършват различни видове работа.
√ Една и съща работа може да се върши от хора с различни (професии) специалности.
√ характера и сложността на трудовите задачи;
√ необходимото ниво на образование и практически знания;
√ степента на отговорност и самостоятелност в работата;
√ общественото положение на професията;
√ това, което професията дава на работещия: доходи, известност, власт и др..
Предоставя възможността, хората да намерят и изградят подходящия за тях трудов и професионален път, вземайки информирани решения на базата на техните силни страни, знания и умения, ценности, интереси, таланти и амбиции, които ще им осигуряват удовлетворение и успех в работата.
Кариерното ориентиране включва следните дейности:
√ Кариерно информиране;
√ Кариерно консултиране;
√ Кариерно обучение.
Предоставяне на актуална и значима информация, необходима за вземането на самостоятелни решения в образователен, професионален и социален план.
Разработване съвместно с консултирания на цялостна програма (проект) и подпомагането му да я реализира не само за разрешаване на актуалните проблеми, но и за перспективното му личностно, професионално и социално развитие.
Формира и развива умения за избор, планиране и управление на трудовата кариера.
А. Айнщайн
Често възниква въпросът, с какво да подпомогнем успешното развитие и реализация на детето си. С какво може да бъде полезна математиката в този процес?
Според редица проучвания, именно математиката е основният фактор, който оказва най-голямо влияние върху бъдещите академични успехи на децата, особено когато математическите познания са започнали да се формират в най-ранна детска възраст. Ранното и иновативно обучение има определящо значение за бъдещата успеваемост на едно дете.
За целта организираме и провеждаме курсове и уроци по математика за учениците, явяващи се на матурите – НВО и ДЗИ от 4-ти, 7-ми, 10-ти, 12-ти клас и поддържащо ниво в училище за всички учащи, желаещи да бъдат успешни в живота.
Използваната методика в процеса на обучението целенасочено и последователно съчетава задълбочени теоретични знания и практически умения за прилагането им от страна на обучаемите. Развиват се компетентности, явяващи се много добра основа за продължаваща подготовка и водещи до отлични резултати на НВО по математика.
В процеса на обучението предоставяме:
√ Лично внимание и отношение според потребностите на обучаемия;
√ Работа в малки групи в приятелска и непринудена атмосфера;
√ Опитни преподаватели с подход и разбиране за нуждите на обучаемите.
Курсът за учениците от 7-ми клас е съобразен с държавните образователни изисквания, с актуалната учебно-изпитна програма на МОН за национално външно оценяване по математика и с модела на НВО по математика в 7-ми клас.
В рамките на курса са предвидени и пробни изпити по математика по модела на НВО. Писмените работи на седмокласниците се проверяват и оценяват по критериите на МОН, което дава реална представа на обучаемите за степента на тяхната изпитна готовност.
За да се запишете, ползвайте формата за записване .
Обучението по математика на учениците от 5-ти и 6-ти клас има за цел да даде по-задълбочена и равномерно осъществена във времето подготовка:
√ преговор на знанията;
√ последователно и трайно усвояване на учебния материал;
√ създаване на умения, необходими за успешно представяне на предстоящото НВО.
Подготовката по математика включва уроци, упражнения, задачи за домашна работа, текущ контрол и ежемесечни тестове върху усвоения учебен материал. Предоставят се допълнителни материали и тестове. Приоритет са интерактивните методи в работата с обучаемите.
Хорариумът на часовете предполага достатъчно време за наблюдение и контрол на работата на всеки курсист в процеса на подготовката му.
Курсът е съобразен с учебната програма за 4-ти клас. Акцентира се предимно върху знанията, необходими за изпита по математика (НВО) на учениците от 4-ти клас.
Обучението включва различни модули с цел:
√ Развиване на логическото мислене;
√ Подпомагане и улесняване усвояването на задачите по разделите, заложени в учебната програма на МОН с акцентите предимно върху знанията, необходими за изпита по математика (НВО) в 4-ти клас;
√ Разширяване на знанията За числата, мерните единици, основни геометрични фигури, което ще допринесе за развитието в учениците на по-висока концентрация при мисленето, повишаване на наблюдателността и устойчивостта на вниманието и паметта. Всички те са висока предпоставка за отлично справяне с изпита по математика за НВО в 4-ти клас, както и с учебната дисциплина през следващите години;
√ Успешно справяне на учениците на изпита за НВО в 4-ти клас;
√ Развиване на интереса към математиката и повишаване на мотивацията за изучаването ѝ.
Предвиждат се няколко пробни изпита по формата на НВО с анализ на резултатите и подробни разяснения на решенията.
Из „Българският език”,
Иван Вазов
Българският език е богат на думи, изрази и граматика. Той е част от задължителната подготовка в училище и е предмет на задължителната матура след дванадесети клас.
Обучението по български език и литература (БЕЛ) е подходящо както за подготвящите се за кандидатстване седмокласници, така и за ранна, предварителна подготовка на учениците.
В процеса на обучението предоставяме:
√ Лично внимание и отношение според потребностите на обучаемия;
√ Работа в малки групи в приятелска и непринудена атмосфера;
√ Опитни преподаватели с подход и разбиране за нуждите на обучаемите.
Националното външно оценяване (НВО) след 7-ми клас е особено предизвикателство за учениците предвид изискванията към тях. То включва проверка на знанията и уменията по български език и литература, придобити през трите последователни години на обучение – 5-ти, 6-ти и 7-ми клас.
Основните задачи в работата по БЕЛ са свързани с ДОИ и съобразени с формата на НВО.
Преследваните цели в рамките на обучението са:
√ усвояване на знания и умения за прилагане на езиковите норми на българския език;
√ умения за създаване на собствен текст по зададен критерий;
√ умения за работа с текст, за създаване на преразказ с определена дидактическа задача;
√ усвояване на алгоритъм за анализ на художествените текстове, заложени в учебната програма по литература в 5-ти, 6-ти и 7-ми клас.
Подготовката по БЕЛ за 7-ми клас включва уроци, упражнения, задачи за домашна работа, текущ контрол и ежемесечни тестове във формата на НВО съобразно с усвоения учебен материал.
Осигуряват се допълнителни материали и тестове. Приоритет са интерактивните методи в работата с обучаемите.
Хорариумът часове предполага достатъчно време за наблюдение и контрол на работата на всеки обучаем в процеса на подготовката му.
Познаването на литературните текстове, редовното присъствие и мотивацията за труд са предпоставка не само за успешна работа в училище, но и гарантират отлично справяне на НВО.
Обучението на учениците има за цел да предостави по-задълбочена и равномерно осъществена във времето подготовка, а именно:
√ преговор на знанията;
√ последователно и трайно усвояване на съответния учебен материал;
√ създаване на умения, необходими за успешно представяне на НВО в 7-ми клас.
Подготовката по БЕЛ за 7-ми клас включва уроци, упражнения, задачи за домашна работа, текущ контрол и ежемесечни тестове във формата на НВО съобразно с усвоения учебен материал.
Осигуряват се допълнителни материали и тестове. Приоритет са интерактивните методи в работата с обучаемите.
Хорариумът часове предполага достатъчно време за наблюдение и контрол на работата на всеки обучаем в процеса на подготовката му.
Курсът е съобразен с учебната програма за 4-ти клас. Акцентира се предимно върху знанията, необходими за изпита по математика (НВО) на учениците от 4-ти клас.
Обучението включва различни модули с цел:
√ Развиване на логическото мислене;
√ Подпомагане и улесняване усвояването на задачите по разделите, заложени в учебната програма на МОН с акцентите предимно върху знанията, необходими за изпита по математика (НВО) в 4-ти клас;
√ Разширяване на знанията За числата, мерните единици, основни геометрични фигури, което ще допринесе за развитието в учениците на по-висока концентрация при мисленето, повишаване на наблюдателността и устойчивостта на вниманието и паметта. Всички те са висока предпоставка за отлично справяне с изпита по математика за НВО в 4-ти клас, както и с учебната дисциплина през следващите години;
√ Успешно справяне на учениците на изпита за НВО в 4-ти клас;
√ Развиване на интереса към математиката и повишаване на мотивацията за изучаването й.
Предвиждат се няколко пробни изпита по формата на НВО с анализ на резултатите и подробни разяснения на решенията.